Beboerinfo

Vesterbro Torv 1B

Ejendommen er nyopført i 2017 og ligger på Vesterbro Torv, hvor det gamle posthus førhen lå. Ved udfordring af arkitekturen og bygningens særpræg, har vi hos Høgh & Sønberg forsøgt at være med til at skabe lidt nyt og spændende liv til torvet.

Som beboer har man også adgang til en 400 kvm. stor fælles og meget indbydende tagterrasse med masser af hyggelige siddepladser, plantekrukker m.v., samt en mindre terrasse på 1. sals niveau. Fra tagterrassen har man mulighed for se over flere af byens tage og derved opleve byen på en helt anden måde.

Ejendommen består af 30 lejemål fordelt på 2, 3 og 4-værelses lejligheder fra ca. 70 – 130 kvm. Hvoraf 17 af dem er delevenlige. Der er både lys og præsentabel hovedtrappe, udvendige trapper samt elevator, der har stop på hver etage hele vejen fra kælder til tagterrassen.

Køkkenerne er alle fra Invitas URBAN serie i hvid, med laminatbordplade og grebsfrie låger og skuffer. Alle køkkener er fuldt udstyret med hårde hvidevarer, inkl. opvaskemaskine.

Beboermappe

På denne side finder du dine beboermappe i PDF format.

Mappen indeholder bl.a. information om dine hårde hvidevarer, emhætte, gulvtype, og meget mere. Informationen inkluderer alle instruktionsmanualer, vedligeholdelsesråd og vejledninger. Såfremt du ikke kan finde svar her, så kontakt din ejendomsadministrator.

Du åbner beboermappen ved at trykke på + herunder. Mappen er opbygget i forskellige sektioner, og under hver sektion finder du en kort beskrivelse af, hvad du finder i den pågældende PDF fil.

Vigtig info

Ved akut vandskade:

Indenfor tidsrummet kl. 07.00-16.00 – Kontakt ejendommens administrator. Se kontaktinfo nederst på denne side.

Udenfor tidsrummet kl. 07.00-16.00 – Kontakt Recover Nordic på tlf. 72 26 75 64

Læs mere om hvad der betragtes som akutte skader, og hvordan du skal forholde dig udenfor tidsrummet kl. 07.00-16.00 – KLIK HER!

Behov for vicevært hjælp

Hvis du har behov for hjælp fra en vicevært, bedes du kontakte ejendommens administrator.

Jeg skal flytte

Hvis du ønsker at fraflytte en af vores boliger anbefaler vi, at du starter med at finde din lejekontrakt og se, hvad der står i den. Her vil det nemlig fremgå, hvilken aftale der er indgået i forhold til opsigelse og fraflytning. Normalt er der 3 måneders opsigelse i alle vores lejemål. 

Sådan gør du

Måden du opsiger dit lejemål er at udfylde PDF filen, som du finder herunder, og sende den til ejendommens administrator.

HUSK:

  • Du kan ikke blot sende en almindelig mail, men du skal sende din opsigelse på nedenstående PDF dokument.
  • Din opsigelse skal altid være underskrevet af alle de personer, der er anført på lejekontrakten, samt evt. samlevere.

Kan du selv opsige dit lejemål?

Hvis du selv står på lejekontrakten, kan du som udgangspunkt selv opsige dit lejemål. Dog foreskriver loven, at hvis du og din samlever har boet sammen i mere end 2 år, så kan du kun opsige en bolig med skriftlig accept fra vedkommende. Dette gælder også selvom vedkommende ikke er anført på lejekontrakten.

Hvis lejekontrakten er underskrevet af 2 eller flere personer, så skal I alle underskrive opsigelsen af boligen. Hvis du eller eventuelle bofæller er gift, så skal eventuelle ægtefæller også underskrive opsigelsen.

Kender du vores næste lejer?

Hvis du kender én, som er interesseret i at overtage lejemålet, så bedes du anføre det i den mail, som du vedhæfter din opsigelse. Du skal notere navn, adresse og kontaktinfo på den interesserede lejer. Vi giver ingen garanti for, at din bekendte kan overtage lejemålet.

Praktisk info

  • Alle vores private lejemål har som udgangspunkt 3 måneders opsigelse – regnet fra den første i en måned. Desuden er der som udgangspunkt afsat 10 hverdage i din opsigelsesperiode til klargøring af lejemålet til den næste lejer. Dog kan der være aftalt andet i din lejekontrakt, hvorfor vi anbefaler, at du tjekker denne, inden du opsiger dit lejemål.
  • Hvis du fraflytter dit lejemål inden udløbet af opsigelsesperioden, vil vi forsøge at udleje boligen hurtigst muligt. Dog hæfter du som lejer for leje, vand, varme og el i hele opsigelsesperioden.
  • Din opsigelse gælder fra den dato, hvor vi modtager opsigelsen, ikke fra den dato hvor du afsender den. Derfor bør du fremsende din opsigelse i god tid inden et månedsskifte.
    • Når vi har modtaget din opsigelse, vil du få tilsendt en bekræftelse herpå, samt tidspunkt for flyttesyn og andet relevant information.
  • Eventuel overskydende forudbetalt leje vil blive medtaget på flytteopgørelsen.

Ordensreglement

Hos Høgh & Sønberg værdsætter vi ordnetlighed og det at tage hensyn til hinanden. Derfor har vi udarbejdet et ordensreglement for vores ejendomme, der er baseret på, at alle lejere udøver sund fornuft og tager hensyn til hinanden. Når man bor tæt på hinanden, skal man huske at tage mere hensyn, end hvis man har langt til nærmeste nabo.

Vi har forsøgt alene at skabe et sæt fælles spilleregler med nedenstående ordensreglement. Ordensreglementet er således baseret på, at alle lejere udviser hensyn til hinanden og bruger sin sunde fornuft i alle henseender. HUSK f.eks. at give besked i god tid ved eventuelle fester og at tage hensyn, når du udfører larmende arbejde, uanset om det drejer sig om, at du har fat i en støvsuger eller en boremaskine.

Jeg skal udleje et værelse

Hvis du ønsker at fremleje dele eller hele dit lejemål, så er der nogle regler, du skal forholde dig til.

Du ønsker at fremleje et værelse

Du kan som udgangspunkt fremleje op til 50 % af dit lejemål, hvilket betyder, at du f.eks. kan udleje et værelse til en bofælle. Hvis du ønsker at gøre dette, skal ejendommens administrator have besked herom. Inden din kommende bofælle flytter ind, skal du derfor sende en mail til din administrator med følgende information på din kommende bofælle: Navn, adresse, mail og telefonnummer. Du finder kontaktinfo på ejendommens administrator nederst på denne side, og du kan finde en standard lejekontrakt til fremlejning af et værelse på borger.dk.

Du ønsker at fremleje hele lejemålet

Hvis du ønsker at fremleje hele lejemålet, skal du ansøge om det hos ejendommens administrator. Du skal dog være opmærksom på, at det kun kan ske, hvis det sker for en tideafgrænset periode. Eksempler på tidligere godkendte anmodninger om fremlejning af et helt lejemål er: en tidsbegrænset udstationering i udlandet og et udvekslingsophold i udlandet i forbindelse med studie – typisk varer dette ét semester. Du finder kontaktinfo på ejendommens administrator nederst på denne side.

Alle vores ejendomme har sin egen interne Facebook-gruppe. Denne gruppe er tiltænkt kommunikation lejerne imellem og administreres af Høgh Administration. Du kan anmode om at blive en del af Facebook-gruppen ved enten at trykke på følgende link: Facebook-gruppe

Denne ejendom adminstreres af Steffen Christensen

Fastnet tlf. : 3842 2172  //  Mail: steffen@hogr.dk