Indflytning

Her kan du finde al relevant information for dig, der står overfor en indflytning i en af Høgh Administrations ejendomme. Hvis du ikke kan finde de oplysninger, du søger, her på siden, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 3842 4200 eller via mail: info@h-administration.dk.

Generelle oplysninger
Når du overtager en lejlighed hos os, er den nyistandsat. Den er nymalet, og vi bestræber os på, at du overtager den i fejlfri stand.

Der foretages indflytningssyn og laves indflytningsrapport på dagen, du får nøglerne. Fra den dag har du 14 dage til at indsende evt. fejl og mangler til os. Det er vigtigt, at du skriver tydeligt, hvis der mod forventning måtte være noget som ikke fungerer, så vi ikke risikerer at overse dette.

Hvis der er større mangler i lejligheden, bliver de rettet så hurtigt som muligt. Mindre fejl eller mangler bliver blot noteret, så du ikke skal betale for udbedring af dem ved fraflytning.

Efter din indflytning har du 14 dage til at indberette fejl eller mangler i lejemålet, som du ønsker noteret.

Depositum og forudbetalt leje
Når du lejer en lejlighed eller et enkeltværelse, kan udlejer ved lejemålets indgåelse kræve et beløb svarende til op til 3 måneders husleje. Beløbet skal dække over lejerens forpligtigelser ved fraflytning.

Derudover kan udlejer kræve, at lejen bliver forudbetalt tilsvarende en periode på op til 3 måneder. Dette er udlejers sikkerhed for, at lejer ikke forsvinder i nattens mørke.

Ved lejereguleringen, reguleres depositum og forudbetalt leje således depositum f.eks. altid svarer til 3 måneders leje.