Privatlivs- og cookiepolitik

1 Høgh Administrations behandling af personoplysninger på vegne af din udlejer – se på din lejekontrakt, hvem din udlejer er.

I det følgende kan du læse, hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Vi anvender de oplysninger, som du giver os, for at kunne opfylde og servicere lejeaftalen med dig.

2 Dataansvarlig

Udlejer er dataansvarlig og sikrer, at behandlingen af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.

Kontaktoplysninger:

Høgh Administration på vegne af din udlejer

CVR-nr. 39182211

Grønnegade 77B

8000 Aarhus C

E-mail: info@h-administration.dk

Telefonnummer: 38424200

3 Hvilke oplysninger indsamles, og hvad bruges de til?

Vi indsamler, behandler og opbevarer generelt kun de personoplysninger, der er nødvendige for at servicere lejeaftalen med dig. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type personoplysninger, vi skal indsamle, eller det kan være for at opfylde eller sikre en retstilstand.

Personoplysningerne behandles med hjemmel i artikel 6 i persondataforordningen (Europa-Parlamentets og Rådets forordning 2016/679 af 27. april 2016).

3.1 Oplysninger i forbindelse med aftaleindgåelse

I forbindelse med indgåelse af en lejeaftale registrerer vi de oplysninger, som du selv afgiver til os i lejeaftalen mv. Vi behandler disse oplysninger for at kunne administrere og betjene dig som lejer samt for at overholde gældende lovgivning. Det omfatter som udgangspunkt følgende oplysninger på lejer: kontaktoplysninger, kontonummer og oplysninger om antal familiemedlemmer samt i visse tilfælde helbredsoplysninger (for eksempel oplysninger om handicap), hvis det er nødvendigt og relevant for lejeforholdet.

3.2 Personnummer

I forbindelse med tilmelding til forsyningsvirksomheder har vi behov for at modtage og videregive dit personnummer til forsyningsvirksomhederne (vand, varme og el). Personnummeret anvendes af forsyningsvirksomheden til at foretaget en entydig identifikation af dig.

3.3 Oplysninger om besøg på hjemmesiden www.h-administration.dk

Oplysninger om hvilke dele af hjemmesiden der besøges, opsamles i logfiler sammen med IP-adresser. Oplysningerne anvendes til optimering af de besøgendes brug af hjemmesiden.

På hjemmesiden anvendes cookies, der er en lille tekstfil, som gemmes gennem din browser. De cookies, som vi anvender, indeholder ingen personlige oplysninger.

Udvalgte medarbejdere har adgang til de indsamlede oplysninger. Oplysningerne anvendes til og videregives i form af statistikker mv., uden angivelse af individuelle IP-adresser. Formålet med bearbejdelsen af statistik hentet fra cookies er at kunne tilbyde en bedre hjemmeside.

3.4 Google Analytics

Vi anvender Google Analytics til at analysere færden på hjemmesiden.

Dette sker med henblik på at optimere hjemmesiden og gøre den mere brugervenlig. I den sammenhæng anvendes bl.a. cookies til at føre statistik over antallet af brugere, tidsforbrug på hjemmesiden, samt hvilke undersider der besøges.

For at kunne varetage denne funktion sætter Google også cookies i dit terminaludstyr (tredjeparts-cookies).

Den anvendte IP-adresse videregives i forbindelse med Google Analytics målinger til Google.

4 Hvem har adgang til personoplysningerne

Vores medarbejdere har adgang til at bruge personoplysningerne. Dog kun i det omfang dette er nødvendigt for at kunne servicere dig som lejer eller for at overholde gældende lovgivning.

Personoplysningerne videregives alene til samarbejdspartnere, som arbejder for os, og har til opgave at varetage nødvendige funktioner for lejeforholdet.

Vi videregiver generelt oplysningerne til følgende kategorier af samarbejdspartnere: IT-leverandør (herunder hosting), bankforbindelse (med henblik på håndteringer af betalinger), og håndværksvirksomheder mv. som er engageret af os til at vedligeholde lejemålene, forsyningsvirksomheder (vand, varme og el), ekstern bogholder og offentlige myndigheder (hvis det er et lovkrav).

Personoplysningerne vil ikke blive videregivet til samarbejdspartnere uden for EU.

5 Hvor længe opbevares oplysningerne?

Personoplysningerne gemmes så længe du er lejer hos os.

Efter lejeforholdet er ophørt, gemmes personoplysningerne såfremt det er nødvendigt for at overholde gældende lovgivning, herunder hvidvaskloven, bogføringsloven og gældende databeskyttelseslovgivning. Dette indebærer, at personoplysningerne normalt gemmes i op til 10 år efter lejeforholdet er ophørt.

6 Dine rettigheder

  • Du har ret til at få indsigt i og berigtiget de personoplysninger, som vi behandler om dig.
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger, som vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter lovgivning er pålagt at skulle gemme, eller er nødvendige for, at vi kan betjene dig som lejer.
  • Ret til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format).
  • Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at behandling herefter ophører, medmindre vi efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne
  • Du har ret til en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger, hvis du eksempelvis bestrider rigtigheden af oplysningerne, eller gør indsigelse mod behandlingen.

Du kan sende din anmodning til den under pkt. 2 angivne e-mailadresse. Din anmodning vil blive besvaret hurtigst muligt, og senest én måned efter, at vi har modtaget din anmodning. Ved komplicerede anmodning kan fristen forlænges med to måneder. Hvis anmodningen er åbenbart grundløs eller overdreven, kan anmodningen afvises, eller der kan opkræves et gebyr.

7 Klage

Du har mulighed for klager over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet via e-mailadressen dt@datatilsynet.dk.
Se yderligere kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk

Fortrolighedspolitik

Ikrafttrædelsesdato: 2024-05-28

Opdateret den: 2024-05-28

Fortrolighedspolitikken forklarer Høgh Administration s politikker vedrørende indsamling og brug af de oplysninger vi indsamler, når du har adgang til https://h-administration.dk/ ("Tjenesten") Fortrolighedspolitikken beskriver dine fortrolighedsrettigheder, og hvoran du er beskyttet i henhold til privatlivsbeskyttelseslovene.

Ved at benytte vores Tjeneste samtykker du til indsamlingen og brugen af oplysningerne i overensstemmelse med denne Fortrolighedspolitik. Benyt venligst ikke vores Tjeneste, hvis du ikke samtykker til indsamlingen og brugen af oplysningerne, som beskrevet i denne Fortrolighedspolitik. Denne Fortrolighedspolitik er blevet oprettet ved hjælp af Cookiescript Privacy Policy Generator.

Høgh Administration har tilladelse til at modificere denne Fortrolighedspolitik til enhver tid. Dette kan ske uden forudgående varsel.

Høgh Administration vil lægge den reviderede Fortrolighedspolitik op på https://h-administration.dk/-webstedet.

Indsamling og brug af dine personlige oplysninger

Oplysninger, vi indsamler

Når du benytter vores Tjeneste, bliver du bedt om at give os personlige oplysninger, der bruges til at kontakte eller identificere dig. https://h-administration.dk/ indsamler de følgende oplysninger:

  • Brugsdata
  • Navn
  • E-mail
  • Mobilnummer

Brugsdata omfatter følgende:

  • Internetprotokoladresse (IP) på computere, der har adgang til siden
  • Hjemmesideanmodninger
  • Henvisende websider
  • Browseren, der benyttes til at få adgang til webstedet
  • Tidspunkt og dato for adgang

Sådan indsamler vi oplysninger

https://h-administration.dk/ indsamler og modtager oplysninger fra dig på følgende måde:

  • Når du udfylder en registreringsformular eller på anden måde indsender dine personlige oplysninger.
  • Når du interagerer med vores Tjeneste.

Dine oplysninger bliver gemt i op til 30 dag(e), efter du har lukket din konto. Dine oplysninger kan opbevares i længere perioder med henblik på rapportering eller registerføring i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Oplysninger, der ikke identificerer dig personligt, kan opbevares på ubestemt tid.

Sådan bruger vi dine oplysninger

https://h-administration.dk/ kan bruge dine oplysninger til følgende formål:

  • Levere og vedligeholde vores Tjeneste samt monitorere brugen af vores Tjeneste.
  • Til at kontakte dig. Høgh Administration kontakter dig via e-mail, telefon, SMS eller andre former for elektronisk kommunikation relateret til funktionerne, produkterne, tjenesterne eller sikkerhedsopdateringerne, når det er nødvendigt eller rimeligt.
  • Til at opdatere dig med nyheder, generelle oplysninger, særlige tilbud, nye tjenester og begivenheder.
  • Markedsføring og kampagneinitiativer. Høgh Administration vil bruge ikke-specifikke oplysninger, der er indsamlet fra dig, med henblik på at forbedre vores markedsføringsindsatser.
  • Administrationsoplysninger. Dine Personlige data vil blive brugt som en del af drift af vores websteds administrationspraksisser.

Sådan deler vi dine oplysninger

Høgh Administration vil dele dine oplysninger, når det er relevant, i de følgende situationer:

  • Med dit samtykke. Høgh Administration vil dele dine oplysninger til enhver type formål med dit udtrykkelige samtykke.

Tredjepartsdeling

Enhver tredjepart, som vi deler dine oplysninger med, skal oplyse, til hvilket formål de har til hensigt at bruge dine oplysninger. De skal kun opbevare dine oplysninger i den periode, som der oplyses, når der anmodes om de pågældende oplysninger. Tredjepartstjenesteudbyderen skal ikke yderligere indsamle, sælge eller bruge dine personlige oplysninger, undtagen som nødvendigt for at udføre det specificerede formål.

Dine oplysninger kan deles med en tredjepart af grunde, der omfatter:

  • Analyseoplysninger. Dine oplysninger kan blive delt med onlineanalyseværktøjer for at spore og analysere webstedstraffik.

Hvis du vælger at levere sådanne oplysninger under registrering eller i andre forbindelser, giver du Høgh Administration tilladelse til at bruge, dele og opbevare de oplysninger på en måde, der stemmer overens med denne Fortrolighedspolitik.

Dine oplysninger kan deles af yderligere grunde, herunder:

  • Overholdelse af gældende love, bestemmelser eller domstolsordrer.
  • Besvarelse på påstande om, at din brug af vores Tjeneste overtræder tredjeparters rettigheder.
  • Håndhæve aftaler, du indgår med os, herunder Fortrolighedspolitikken.

Cookies

Cookies er små tekstfiler, der placeres på din computer af websteder, du besøger. Websteder bruger cookies for at hjælpe brugere med at navigere effektivt ud udføre særlige funktioner. Cookies, der er nødvendige for, at webstedet fungerer korrekt, må placeres uden din tilladelse. Alle andre cookies skal godkendes, før de kan blive placeret i browseren.

  • Absolut nødvendige cookies. Absolut nødvendige cookies muliggør hjemmesidens grundlæggende funktionalitet såsom brugerlogin og kontoadministration. Hjemmesiden kan ikke bruges korrekt uden de absolut nødvendige cookies.
  • Ydeevnecookies. Ydeevnecookies bruges til at se, hvordan besøgende bruger hjemmesiden, f.eks. analytiske cookies. Disse cookies kan ikke bruges til direkte identifikation af specifikke besøgende.
  • Målretningscookies. Målretningscookies bruges til at identificere besøgende mellem forskellige hjemmesider, f.eks. indholdspartnere, bannernetværk. Disse cookies kan bruges af virksomheder til at oprette en profil over den besøgendes interesser eller vise relevante annoncer på andre hjemmesider.
  • Funktionalitetscookies. Funktionalitetscookies bruges til at huske oplysninger om besøgende på hjemmesiden, f.eks. sprog, tidszone, udvidet indhold.

Sikkerhed

Sikkerheden for dine oplysninger er vigtig for us. https://h-administration.dk/ benytter en række forskellige sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre misbrug, tab eller modificereing af de oplysninger, du har givet os. Men da vi ikke kan garantere sikkerheden for de oplysninger, du giver os, får du adgang til vores tjeneste på eget ansvar.

Høgh Administration er ikke ansvarlig for ydelsen af websteder, der drives af tredjeparter, eller dine interaktioner med dem. Når du forlader dette websted, anbefaler vi, at du gennemser privatlivspraksisserne for andre websteder, du interagerer med, og bedømmer tilstrækkeligheden af disse praksisser.

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os ved hjælp af de følgende metoder:

Navn: Høgh Administration

Adresse: Grønnegade 77B, 8000 Aarhus C

E-mail: info@h-administration.dk

Websted: https://h-administration.dk/

Telefon: +45 38 42 42 00